A hosszú téli szünetet követően tegnap délután ismét motorzajtól és szurkolók buzdításától volt
hangos a Gázvezeték utcai salakaréna, hiszen a Debrecen Speedway SE
szervezésében nemzetközi csapatversenynek lehettünk szemtanúi. A viadal előtti
napokban heves esőzések és erős széllökések jellemezték a cívisváros
időjárását, ami kihatással volt mind a nézőszámra mind a pálya állapotára. Ennek
ellenére a mai napon többnyire napsütéses időben volt szerencsénk megtekinteni
az év első összecsapását.
Délután két órakor elkezdődött a bevonulás, a versenyzők a
tisztségviselőkkel együtt gyalog érkeztek a startvonalhoz. A bemutatás elején
egy perces néma csenddel emlékeztünk meg az elmúlt hétvégi Eger Rallyn történt
tragikus baleset áldozatára, Szabó Attila debreceni navigátorra. A
tiszteletadást követően elkezdődött a csapatok bemutatása, majd kezdetét vette
2015 legelső futama.
Az első futamban a hazaiak idegenlégiósa Maciej Kuciapa
remek startjának köszönhetően könnyed győzelmet aratott honfitársa, Dawid
Lampart felett, akit a debreceni közönség kedvenc Tabaka József és Magosi
Norbert követett. A második futamban újabb lengyel győzelem született Baran
révén, akit ugyan harciasan támadott Miesiac, de megelőzni mégsem tudta. A
harmadik futamban négy hazai versenyző feszült egymásnak, végül Tabaka József
állt a start után élre, akit Magosi követett, Tabaka Róbert előtt. A futam
negyedik résztvevője Szegvári Róbert volt, aki motorhiba miatt kiállni kényszerült. A pályakarbantartás előtti utolsó futamban a négy polák versenyző
csapott össze, s elég kaotikus futamot produkáltak. A startot követően Lampart
egy tipikus salakos bukás elszenvedője volt, így salakra került. A futamot mind
a négy versenyzővel indították újra, ám ekkor Miesiac fogott palánkot, akit a
bukása miatt ki is zártak. A harmadik startnál már csak hárman vártak a
startra, ám ekkor egy ellopott start miatt
ismét újra kellett indítani a futamot. A negyedjére elstartoló negyedik futamot
végül 5-1 arányban a Kuciapa, Baran kettős nyerte Lampart előtt. Négy futam
után a debreceni alakulat 16 – 8 arányban vezette az összecsapást.
Az ötödik futamban Benkő Roland aratott futamgyőzelmet a
rutinos Tihanyi Sándor előtt, aki Tabaka József és Magosi Norbert előtt ért a
célba. A hatodik etapban Baran futamgyőzelmének örülhetett a debreceni
publikum, aki Miesiacot utasította maga mögé. A hetedik futamban Lampart
győzedelmeskedett, Kuciapa előtt, míg Benkő Roland motorja a negyedik körben
megadta magát, így az utolsó kanyarban megelőzte őt Tihanyi, így 3-3 lett a
futam végeredménye. A nyolcadik futam startját követően Miesiac állt az élre,
akit Barant, Tabakát, és Magosit verve nyerte a futamot. Nyolc futamot követően
10 pontos előnnyel 29-19-re vezette a futamot a debreceni alakulat.
A kilencedik etapban a csereként rajthoz álló Lampart jó
startot fogott, s magabiztosan vezette a futamot Tihanyi előtt, akit Benkő
követett egészen addig, amíg motorja fel nem mondta a szolgálatot így Tabaka
Róbert szerezte meg a harmadik helyért járó egy pontot. A futam így 3-3-as
döntetlen lett, tehát maradt a 10 pont előny debreceni részről. A tizedik futam
előtt két perc tankolási szünet járt három versenyzőnek is, hiszen Lampart,
Tihanyi és Tabaka ismét starthoz állt, kiegészülve Magosival. A futamot újból a
lengyel nyerte, csapattársa Magosi előtt, így a miskolciak első 5-1-es
győzelmüket könyvelhették el a verseny során. Ez a futam volt a viadal
fordulópontja véleményem szerint, s innentől kezdődött el a miskolciak
felzárkózása. A tizenegyedik futamban a csereként pályára guruló Miesiac
győzött, Kuciapa, valamint Tabaka Jocy előtt. A futam negyedik résztvevője
Benkő Roland volt, aki ekkor állt ki harmadjára technikai okok miatt. A
tizenkettedik futam elég balszerencsésen sikeredett a debreceniek számára, hiszen
Kuciapa az első körben kiállni kényszerült motorhiba miatt, míg Baran defekt miatt csak a
harmadik helyen ért célba, így a miskolci kettős Lampart és Miesiac könnyed
győzelemmel zsebelte az 5 pontot. Ezzel az állás 37-35 lett, így a korábbi 10
pontos előnyt mindössze 2 pontra redukálta a borsodi egyesület két futammal a
vége előtt.
Az utolsó két futamra a csapatvezetők jelölték ki
versenyzőiket az addig megszerzett pontjaik alapján, így Janusz Slacka a
debreceniek első embere Tabaka Józsefet
és Tihanyi Sándort míg Dr. Senyei György Magosi Norbertet és Benkő Rolandot
indította az utolsó előtti összecsapáson. A futamot Benkő Roland nyerte,
Tihanyi és Magosi előtt, míg Tabaka motorhiba miatt kiállni kényszerült, így
4-2-re hozta a futamot a miskolci gárda, mellyel pontszámban behozták a
vendéglátókat, így a verseny utolsó futama egyben mindent eldöntő futammá vált.
A mindent eldöntő futamban a négy lengyel immár harmadjára feszült egymásnak, s
Lampart ismét győzött, csapattársa Miesiac előtt, míg Kuciapa csak a harmadik
helyen ért célba, addig Barant motorhiba akadályozta a pontszerzésben. Ezzel
pedig 5-1-re hozta a futamot a vendég alakulat, s kialakult a verseny
végeredménye: 44:40 arányban győzött a Miskolc!
![]() |
![]() |
|
|
A következő hazai viadalra pedig már nem sokat kell várnunk,
hiszen május 1-én újra felcsapódik a
startszalag a Gázvezeték utcán, hiszen Egyéni Európa-bajnoki elődöntőnek ad
otthont a cívisváros. Aki pedig nem bírja ki motorzaj nélkül május elsejéig az
látogasson ki a szerdán 16 órától megrendezendő debreceni edzésre.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.