Évadnyitó csapatverseny: Beszámoló - Salakpor

Friss hírek

Home Top Ad

Post Top Ad

Responsive Ads Here

2015. április 5., vasárnap

Évadnyitó csapatverseny: Beszámoló

A hosszú téli szünetet követően tegnap délután ismét motorzajtól és szurkolók buzdításától volt hangos a Gázvezeték utcai salakaréna, hiszen a Debrecen Speedway SE szervezésében nemzetközi csapatversenynek lehettünk szemtanúi. A viadal előtti napokban heves esőzések és erős széllökések jellemezték a cívisváros időjárását, ami kihatással volt mind a nézőszámra mind a pálya állapotára. Ennek ellenére a mai napon többnyire napsütéses időben volt szerencsénk megtekinteni az év első összecsapását.

Délután két órakor elkezdődött a bevonulás, a versenyzők a tisztségviselőkkel együtt gyalog érkeztek a startvonalhoz. A bemutatás elején egy perces néma csenddel emlékeztünk meg az elmúlt hétvégi Eger Rallyn történt tragikus baleset áldozatára, Szabó Attila  debreceni navigátorra. A tiszteletadást követően elkezdődött a csapatok bemutatása, majd kezdetét vette 2015 legelső futama.


Az első futamban a hazaiak idegenlégiósa Maciej Kuciapa remek startjának köszönhetően könnyed győzelmet aratott honfitársa, Dawid Lampart felett, akit a debreceni közönség kedvenc Tabaka József és Magosi Norbert követett. A második futamban újabb lengyel győzelem született Baran révén, akit ugyan harciasan támadott Miesiac, de megelőzni mégsem tudta. A harmadik futamban négy hazai versenyző feszült egymásnak, végül Tabaka József állt a start után élre, akit Magosi követett, Tabaka Róbert előtt. A futam negyedik résztvevője Szegvári Róbert volt, aki motorhiba miatt kiállni kényszerült. A pályakarbantartás előtti utolsó futamban a négy polák versenyző csapott össze, s elég kaotikus futamot produkáltak. A startot követően Lampart egy tipikus salakos bukás elszenvedője volt, így salakra került. A futamot mind a négy versenyzővel indították újra, ám ekkor Miesiac fogott palánkot, akit a bukása miatt ki is zártak. A harmadik startnál már csak hárman vártak a startra, ám ekkor egy ellopott start miatt ismét újra kellett indítani a futamot. A negyedjére elstartoló negyedik futamot végül 5-1 arányban a Kuciapa, Baran kettős nyerte Lampart előtt. Négy futam után a debreceni alakulat 16 – 8 arányban vezette az összecsapást.

Az ötödik futamban Benkő Roland aratott futamgyőzelmet a rutinos Tihanyi Sándor előtt, aki Tabaka József és Magosi Norbert előtt ért a célba. A hatodik etapban Baran futamgyőzelmének örülhetett a debreceni publikum, aki Miesiacot utasította maga mögé. A hetedik futamban Lampart győzedelmeskedett, Kuciapa előtt, míg Benkő Roland motorja a negyedik körben megadta magát, így az utolsó kanyarban megelőzte őt Tihanyi, így 3-3 lett a futam végeredménye. A nyolcadik futam startját követően Miesiac állt az élre, akit Barant, Tabakát, és Magosit verve nyerte a futamot. Nyolc futamot követően 10 pontos előnnyel 29-19-re vezette a futamot a debreceni alakulat.


A kilencedik etapban a csereként rajthoz álló Lampart jó startot fogott, s magabiztosan vezette a futamot Tihanyi előtt, akit Benkő követett egészen addig, amíg motorja fel nem mondta a szolgálatot így Tabaka Róbert szerezte meg a harmadik helyért járó egy pontot. A futam így 3-3-as döntetlen lett, tehát maradt a 10 pont előny debreceni részről. A tizedik futam előtt két perc tankolási szünet járt három versenyzőnek is, hiszen Lampart, Tihanyi és Tabaka ismét starthoz állt, kiegészülve Magosival. A futamot újból a lengyel nyerte, csapattársa Magosi előtt, így a miskolciak első 5-1-es győzelmüket könyvelhették el a verseny során. Ez a futam volt a viadal fordulópontja véleményem szerint, s innentől kezdődött el a miskolciak felzárkózása. A tizenegyedik futamban a csereként pályára guruló Miesiac győzött, Kuciapa, valamint Tabaka Jocy előtt. A futam negyedik résztvevője Benkő Roland volt, aki ekkor állt ki harmadjára technikai okok miatt. A tizenkettedik futam elég balszerencsésen sikeredett a debreceniek számára, hiszen Kuciapa az első körben kiállni kényszerült motorhiba miatt, míg Baran defekt miatt csak a harmadik helyen ért célba, így a miskolci kettős Lampart és Miesiac könnyed győzelemmel zsebelte az 5 pontot. Ezzel az állás 37-35 lett, így a korábbi 10 pontos előnyt mindössze 2 pontra redukálta a borsodi egyesület két futammal a vége előtt.


Az utolsó két futamra a csapatvezetők jelölték ki versenyzőiket az addig megszerzett pontjaik alapján, így Janusz Slacka a debreceniek  első embere Tabaka Józsefet és Tihanyi Sándort míg Dr. Senyei György Magosi Norbertet és Benkő Rolandot indította az utolsó előtti összecsapáson. A futamot Benkő Roland nyerte, Tihanyi és Magosi előtt, míg Tabaka motorhiba miatt kiállni kényszerült, így 4-2-re hozta a futamot a miskolci gárda, mellyel pontszámban behozták a vendéglátókat, így a verseny utolsó futama egyben mindent eldöntő futammá vált. A mindent eldöntő futamban a négy lengyel immár harmadjára feszült egymásnak, s Lampart ismét győzött, csapattársa Miesiac előtt, míg Kuciapa csak a harmadik helyen ért célba, addig Barant motorhiba akadályozta a pontszerzésben. Ezzel pedig 5-1-re hozta a futamot a vendég alakulat, s kialakult a verseny végeredménye: 44:40 arányban győzött a Miskolc!


  Debrecen
  Miskolc
  1. Maciej Kuciapa (3,3,2,2,0,1) 11
  2. Tabaka József (1,3,1,1,1,R) 7
  3. Karol Baran (3,2,3,2,1,R) 11
  4. Tihanyi Sándor (0,2,1,2,1,2) 8
  5. Tabaka Róbert (1,1,1,0) 3
  1. Dawid Lampart (2,1,3,3,3,3,3) 18
  2. Magosi Norbert (0,2,0,0,2,1) 5
  3. Pawel Miesiac (2,F/d,2,3,3,2,2) 14
  4. Benkő Roland (1,3,R,R,R,3) 7
  5. Szegvári Róbert (R,R,) 0

A következő hazai viadalra pedig már nem sokat kell várnunk, hiszen május 1-én újra felcsapódik a startszalag a Gázvezeték utcán, hiszen Egyéni Európa-bajnoki elődöntőnek ad otthont a cívisváros. Aki pedig nem bírja ki motorzaj nélkül május elsejéig az látogasson ki a szerdán 16 órától megrendezendő debreceni edzésre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here