Debrecen Nagydíj: Andersen diadala a cívisvárosban - Salakpor

Friss hírek

Home Top Ad

Post Top Ad

Responsive Ads Here

2019. szeptember 23., hétfő

Debrecen Nagydíj: Andersen diadala a cívisvárosban

Hosszú idő után újra salakmotor versenyt rendeztek a Gázvezeték utcai salakstadionban, ahol szombaton a tradicionális, 44. Debrecen Nagydíjat bonyolították le. Az stadion a nyár folyamán ráncfelvarráson esett át, s az új oválon az egykori GP menő, Hans Andersen bizonyult a legjobbnak. 
A nap legjobbjai: Sundström, Andersen, Miesiac. Foto: Szilágyi Péter
Nagy nagy várakozás előzte meg a 44. Debrecen Nagydíjat, melyet eredetileg államalapításunk ünnepén bonyolítottak volna le. A virágkarneváli salakszórás azonban – az elhúzódó felújítási munkálatok miatt - elmaradt, a nagydíj viszont nem, melyet szombaton rendeztek meg. A pályán rengeteg mindenhez hozzányúltak, hiszen kiszélesítették az ovált, mely a kanyarokban így 19 méterre nőtt, s új szegélyt is kaptak a beszállók. Emiatt rengeteg új anyagra szükség volt, s nemzetközi tendenciákat követve a kanyarok 4 fokos dőlést is kaptak. 

Az egyenesekben húzódó palánkot teljesen kicserélték, a nemzetközi szövetség elvárásainak megfelelően lengés csillapítókkal látták el és teljesen új borítást kapott. A kanyarokban elhelyezkedő légpalánkot is megjavították, kicserélték az elektromos hálózatot, a biztonsági zónák kerítését valamint talán legszembetűnőbb változásként műanyag székekkel borították a főtribünt. A pálya teljesen új köntösben köszönt vissza, melyet egy igazán impozáns nemzetközi mezőnnyel avattak fel. 
Piros kék székekben pompázik a célegyenes. Foto: Szilágyi Péter
A viadalt Dr. Papp László, Debrecen polgármestere nyitotta meg, majd következhetett az első futam, melyben Magosi Norbertnek szurkolhattunk. A szegedi vaspapucsos Hans Andersen mögött másodikként ért célba, Chlupac és Legowik előtt. A következőben Kovács Roland bizonyíthatott, aki szintén két pontot gyűjtött a lett Mihailov mögött. A harmadikban Ivacic szép motorozással utasította maga mögé Sundströmöt és Kudriashovot. A negyedik futam nem indult zökkenőmentesen, hiszen rajthiba miatt kétszer is újra kellett indítani. Először Pawel Miesiac ment neki a szalagnak, s kapott 15 méteres büntetést érte majd Wiktor Lampart mozdult be. Az újraindított etapot Lampart húzta be éppen, ám a hendikeppel induló Miesiac utolsó helyről kis híján győzött. Fazekas Dennis ebbe a futamban nem szerzett pontot.

A pályakarbantartást követően folytatódtak az izgalmak, Sundström és Andersen párharcát láthattuk, míg Kovács Roland motorhiba miatt kiállni kényszerült. A hatodikban Magosi Norbert révén megszületett az első magyar győzelem, míg a hetedikben Ivacic ismét nyert volna, ám vezető helyen motorja felmondta a szolgálatot. A következőben Miesiac kámikáze motorozással húzta be a három pontot. 
Miesiac a salakporban ;) Foto: Szilágyi Péter
A kilencedik Andersen – Ivacic csatáról szólt, melyet a csapavilágbajnok nyert meg. A tizedik az ifjú dán, Nielsen start cél győzelmét hozta, miközben Magosi 1 pontot gyűjtött. A tizenegyedik Sundström sikert hozott, míg a következőben Jan Kvech esett nagyot. A cseh motoros a célegyenes kijövőjében esett hanyatt, s csapódott a palánknak. A bukást követően egyből felállt, ám kéztöréssel szállították kórházba. Az újraindításban Fazekas második lett. 

A 13-ban Kudriashov behúzta a 3 pontot Andersen és Lampart előtt, ám eddigre a pálya kezdett eléggé kigödrösödni, főleg a start mögötti kanyar. A tizennegyedikben Ivacic nyert Mihailov és Magosi előtt, míg a következőben Miesiac, Chlupac, Kovács lett a sorrend. A negyedik kör utolsó futama Sundström magabiztos sikerét hozta, Melnychuk előtt. 
Sundström (az élen) ráérzett az új debreceni oválra. Foto: Szilágyi Péter
Az alapszakasz utolsó köre Andersen győzelmével kezdődött, aki így 13 pontot gyűjtött. Ezt követően Sundström nyert Magosi előtt, míg a 19.-ben Fazekas Dennis bukott. Dennis a bukást szerencsére megúszta, hiszen saját lábán távozott a depóba. Az újraindításban Melnychuk szép motorozással verte Kudriashovot míg az utolsó futamban Ivacic jött el a legjobban, ám motorja ismét feladta a harcot. A futamot így Lampart nyerte Kovács előtt. 

A pálya állapota az alapszakasz végére rosszabbra fordult, így a szervezők és a versenyzők együttes döntése értelmében nem bonyolították le az elődöntőket és a döntőt. Végeredményt a hagyományos húsz futam utáni eredmények alapján hirdettek, így Andersen győzött Sundström és Miesiac előtt. 

A buli azonban itt nem ért véget, hiszen valamennyi salakszóró érkezett a pályára, s egykerekezéssel, gumiégetéssel, pörgéssel szórakoztatták a kilátogató szépszámú nagyérdeműt. 
Sundström gumiégetése. Foto: Szilágyi Péter
A szervezők arra kérik a szurkolókat, hogy észrevételeket, tapasztalataikat osszák meg velük, hogy a jövőben még színvonalasabb versenyeket rendezhessenek. Az üzeneteket a SpeedWolf Facebook oldalán privát üzenetben várják.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here