10 tény az új szentélyről! - Salakpor

Friss hírek

Home Top Ad

Post Top Ad

Responsive Ads Here

2015. április 17., péntek

10 tény az új szentélyről!

Holnap este egy új helyszínen a varsói nemzeti stadionban kezdődik el a 2015-ös Speedway Grand Prix sorozat. A viadal körül már rengeteg érdekességgel találkozhattunk, most tíz érdekes tényt közöltek a sorozat hivatalos honlapján.


1, Vasárnap kezdték a focipályát salakmotor pályává átalakítani, elsőként egy geo – textil burkolatot raktak a beton alapra, majd lefektették a szegélyt, és a helyére rakták a palánkot, még a salakréteg előtt.

2, 3500 tonna salakot hordtak a nemzeti stadionba.

3, A salak „vadonatúj” erre a versenyre, ám ugyanabból az angliai bányából szállították, ahonnan a cardiffi és a stockholmi pálya anyaga is kikerült.

4, 175 teherautónyi salakot vittek a nemzeti stadionba, melyet a főváros külvárosából hordtak be a belvárosba.

5, A pálya 272 méter hosszú – hat méterrel rövidebb mint, a cardiffi Millennium Stadion pályája, és három méterrel rövidebb a stockholmi Friends Arena ováljától.

6, A varsói pálya kanyarjának dőlése 4,3 százalék. A kanyarok szélessége 14 méter, míg az egyeneseké 10 méter.

7, A versenyzők nem bújhatnak el a nézők elől, hiszen ezúttal a pálya közvetlen közelében, a stadionon belül lesz a depó.

8, A két kanyarban egyaránt 120 – 120 méter hosszan húzódik a légpalánk.

9, Amint véget ér a viadal, hozzálátnak a bontáshoz, és kedd estig végezni fognak vele.

10, A salak a közelben lesz tárolva a 2016-os varsói versenyig. 
forrás: speedwaygp.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here