Ezekkel a szavakkal illethetnénk a szombaton elkezdődő GP
sorozat első fordulóját, melynek a varsói Nemzeti Stadion adott otthont. A varsói
aréna GP-k történetének legnagyobb nézőszámát hozta, hiszen közel 53 ezren
követték élőben az eseményeket. Többen, több ezer kilométert utaztak azért,
hogy egy parádés összecsapást láthassanak, ám nem azt kapták, amire vártak.
A stadiont 2009-ben kezdték építeni, a 2012-es labdarúgó
Európa-bajnokságra, amelyet Lengyelország Ukrajnával közösen rendezhetett meg. Óriási
érdeklődés mutatkozott, mikor kiderült, hogy ez az impozáns létesítmény fogadja
a világ legjobb salakszóróit. Az érdeklődést nem is bizonyít jobban más, mint a
jegyeladás, hiszen 2014. december elsején kezdték árulni a belépőket, s már az
első héten eladták az összest.
De nem kezdődött egyszerűen a történet, s mint utóbb
kiderült nem is úgy folytatódott. Egy hete, kedden találkoztunk az első
fotókkal a pálya építéséről, s jó néhány helyen még hiányzott az első
salakréteg. Két nap alatt, csütörtökre összerakták a pályát, hiszen
sajtótájékoztatót tartottak, s több lengyel sportoló is kipróbálta a
salakmotorozást a Nemzeti Stadionban.
Pénteken kezdődött a botrány első felvonása, amikor
mindössze két versenyző Nicki Pedersen és Tomas H. Jonasson tett meg pár kört, ám
túl veszélyesnek ítélték meg az ovált, így a többiek be se mentek a pályára. A
hivatalos edzést szombat délelőtt 9 órára halasztották, melyre a sajtó
munkatársai nem térhettek be. Ez már azt sugallotta, hogy valamit mégse
sikerült az éjszaka alatt rendbe rakni.
Szombaton este hét órakor megkezdődött a 2015-ös speedway gp
sorozat a helyszínen tomboló 53 ezer ember előtt. A bevonulást természetesen
óriási hangorkán kísérte, főleg a nagy visszatérő, 2010 egyéni világbajnoka
Tomasz Gollob „bemutatásakor”. A bevonulást követően kezdődhetett az idei év
első GP futama.
Az első etapban a tavalyi év két dobogósa, az esüstérmes
Kasprzak és a bronzérmes Pedersen csapott össze, kiegészülve az újonc Jepsennel
és az ausztrál Batchelorral. Az első start már nem indult fényesen, Jepsen
kicsit bemozdult, de a szalag se ment fel egyenesen. A második startnál
Batchelor kiütötte Pedersen alól a motort, így a dán a földre került, de az
ausztrál sem tudott befordulni így ő is. Következhetett a harmadik start mind a
négy versenyzővel. Ekkor már jól ment fel a szalag, s jó startjának
köszönhetően „KK” nyerte meg a legelső futamot a nemzeti stadionban.
A második futamban két lengyel is pályára gördült, az újonc
Janowski, valamint a nagy visszatérő Gollob személyében. A start szintén nem
indult egyszerűen, hiszen Janowski ellopta azt, így a futam újraindításra
került. Az újraindított start megint rossz volt, Janowski el is vette a gázt az
indulást követően, ám a piros zászló elmaradt, így az utolsó helyen végzett. A
futamot Jonsson nyerte, Woffinden előtt, aki Gollobot előzte a harmadik kör
beszállójában. A leintést követően több perces startgép szerelés következett,
de a futamot nem indították újra.
A harmadik futam szinte kuriózumként rendben lezajlott, jól
ment fel a szalag, nem volt bukás, se motorhiba. A futamot remek startjának
köszönhetően Hampel nyerte a világbajnok Hancock, valamint a két újonc Doyle,
és Jonasson előtt. A negyedik futamban ismét rossz volt a start, így
következhetett az újraindítás. Az újraindításra körülbelül 20-25 percet kellett
várjunk, s a startszalag lekerült a helyéről, így lámpával indították a
versenyzőket. Ez volt a GP-k történetének első futama, amelyet startszalag
nélkül indítottak. A futamot Zagar nyerte, Iversen, Harris és Holder előtt. A
viadal első négy futama nagyjából egy óra alatt ment le, de lement, így
következhetett a pályakarbantartás.
Az ötödik futamot ismét lámpával indították, melyben újból
Zagar siker született, akit Jonasson követett Woffinden és Kasprzak előtt. A
futam egyébként látványos előzéseket tartogatott, melyeket Woffinden és
Jonasson hajtott végre.
A hatodik futam a viadal egyik legkaotikusabb futama volt,
hiszen Doyle kiugrott a startnál, de mivel se nem szakított, se nem ment neki a
szalagnak, mivel nem volt így mind a négy versenyzővel indították volna újra a
futamot a kiírás szerint. Ekkor Pedersen elment telefonálni, majd mire
visszatért Doyle-t nem engedték indulni az újraindításban, mondván kizárták.
Ekkor Doyle is telefonálni indult, de semmi pozitív választ nem kapott. A futam
így se lett csonka, hiszen az ausztrál helyére az első számú tartalék Zmarzlik
érkezett. A versenyzők ezúttal újra startszalag mögé álltak, ám az ismét nem
egyenesen emelkedett fel. Ennek ellenére nem intették be a piros zászlót és a
futamot Pedersen nyerte, Jonsson, Zmarzlik és Iversen előtt, aki már a start
után elvette a gázt, mondván leállítják a futamot. Az etap után a hetediket
várta mindenki, ám meglepetésre a hatodik futam került ismét újraindításra,
ezúttal startszalag nélkül. A futamot végül jó startjának köszönhetően a „beugrós”
Zmarzlik nyerte, Iversen és Pedersen előtt. Jonsson motorhiba miatt kiállni
kényszerült.
A hetedik futam gond és startszalag nélkül zajlott le,
melyet az újonc Jepsen Jensen nyert, Janowski előtt, aki Hancock hibáját
kihasználva lett második, míg utolsó helyen Holder ért célba. A nyolcadik futam
startját követően Hampel állt az élre, aki Harris harciasan támadott, ám
Batchelor nekiment Gollob sárvédőjének, s óriásit bukott. Az újraindított
futamot Harris nagy fölénnyel nyerte két polák vetélytársa Gollob és Hampel
előtt.
A kilencedik futamot remek előzésének köszönhetően Harris
nyerte, Hancock előtt, akit Piotr Pawlicki követett, aki a versenyt feladó
Jonsson helyett lépett pályára. A futam negyedik résztvevője Kasprzak volt, de
motorhiba miatt kiállni kényszerült. A tízedik futam startját követően
Pedersent egy gödör elég rendesen megdobta, s kis híján a palánknak ütközött. A
futamot Hampel vezette Holder előtt egészen a harmadik körig, amikor az
ausztrál is megtalált egy gödröt, ami kiütötte alóla a motort és óriásit
bukott. A futamot nem ismételték meg, így Hampel zsebelte be a három pontot
Woffinden és Pedersen előtt. A tizenegyedik futamban Iversen nyert, Jonasson előtt,
aki négy körön keresztül támadta Gollobot és végül az utolsó métereken szerezte
meg a két pontot lengyel riválisa előtt. A futam utolsó helyezettje Jepsen
Jensen lett. A viadal utolsó futamát Doyle nyerte, aki ezzel megszerezte
karrierje első GP-s futamgyőzelmét, akit sokáig honfitársa Batchelor követett,
ám az utolsó kör beszállójában nem tudott befordulni, ezért ismét bukott. Így a
második helyre Zagar érkezett,akit Janowski követett.
A 12. futamot követően a versenyzők biztonságtalannak
találták a pályát és nem kívántak több futamban starthoz állni. A viadal így
Matej Zagar sikerével ért véget, míg a dobogó második fokára Chris Harris, a harmadikra Jaroslaw Hampel állhatott fel.
Az este azonban nem ért még véget, hiszen a
lengyelek ikonja, Tomasz Gollob egy búcsúkörre hívta össze versenyzőtársait, akik
a végén a levegőbe dobálták, majd egy aranyozott sisakot vehetett át karrierje
elismeréseként.
Végeredmény:
1. Matej Zagar (Szlovénia) - 8 (3,3,2)
2. Chris Harris (Egyesült Királyság) - 7 (1,3,3)
3. Jarosław Hampel (Lengyelország) - 7 (3,1,3)
4. Niels Kristian Iversen (Dánia) - 7 (2,2,3)
5. Michael Jepsen Jensen (Dánia) - 5 (2,3,0)
6-7. Tai Woffinden (Egyesült Királyság) - 5 (2,1,2)
6-7. Greg Hancock (USA) - 5 (2,1,2)
8. Jason Doyle (Ausztrália) - 4 (1,t,3)
9. Tomas H. Jonasson (Svédország) - 4 (0,2,2)
10. Tomasz Gollob (Lengyelország) - 4 (1,2,1)
11. Krzysztof Kasprzak (Lengyelország) - 3 (3,0,R)
12. Andreas Jonsson (Svédország) - 3 (3,R,-,-,-)
13. Bartosz Zmarzlik (Lengyelország) - 3 (3)
14. Maciej Janowski (Lengyelország) - 3 (0,2,1)
15. Nicki Pedersen (Dánia) - 3 (1,1,1)
16. Piotr Pawlicki (Lengyelország) - 1 (1)
17. Chris Holder (Ausztrália) - 0 (0,0,d)
18. Troy Batchelor (Ausztrália) - 0 (0,d,d)
2. Chris Harris (Egyesült Királyság) - 7 (1,3,3)
3. Jarosław Hampel (Lengyelország) - 7 (3,1,3)
4. Niels Kristian Iversen (Dánia) - 7 (2,2,3)
5. Michael Jepsen Jensen (Dánia) - 5 (2,3,0)
6-7. Tai Woffinden (Egyesült Királyság) - 5 (2,1,2)
6-7. Greg Hancock (USA) - 5 (2,1,2)
8. Jason Doyle (Ausztrália) - 4 (1,t,3)
9. Tomas H. Jonasson (Svédország) - 4 (0,2,2)
10. Tomasz Gollob (Lengyelország) - 4 (1,2,1)
11. Krzysztof Kasprzak (Lengyelország) - 3 (3,0,R)
12. Andreas Jonsson (Svédország) - 3 (3,R,-,-,-)
13. Bartosz Zmarzlik (Lengyelország) - 3 (3)
14. Maciej Janowski (Lengyelország) - 3 (0,2,1)
15. Nicki Pedersen (Dánia) - 3 (1,1,1)
16. Piotr Pawlicki (Lengyelország) - 1 (1)
17. Chris Holder (Ausztrália) - 0 (0,0,d)
18. Troy Batchelor (Ausztrália) - 0 (0,d,d)
Futamról futamra:
1. Kasprzak, Jepsen Jensen, Pedersen, Batchelor
2. Jonsson, Woffinden, Gollob, Janowski
3. Hampel, Hancock, Doyle, Jonasson
4. Zagar, Iversen, Harris, Holder
5. Zagar, Jonasson, Woffinden, Kasprzak
6. Zmarzlik, Iversen Pedersen, Jonsson (R), Doyle (t)
7. Jepsen Jensen, Janowski, Hancock, Holder
8. Harris, Gollob, Hampel, Batchelor (F/d)
9. Harris, Hancock, Pawlicki, Kasprzak (R)
10. Hampel, Woffinden, Pedersen, Holder (F/d)
11. Iversen, Jonasson, Gollob, Jepsen Jensen
12. Doyle, Zagar, Janowski, Batchelor (F/d)
1. Kasprzak, Jepsen Jensen, Pedersen, Batchelor
2. Jonsson, Woffinden, Gollob, Janowski
3. Hampel, Hancock, Doyle, Jonasson
4. Zagar, Iversen, Harris, Holder
5. Zagar, Jonasson, Woffinden, Kasprzak
6. Zmarzlik, Iversen Pedersen, Jonsson (R), Doyle (t)
7. Jepsen Jensen, Janowski, Hancock, Holder
8. Harris, Gollob, Hampel, Batchelor (F/d)
9. Harris, Hancock, Pawlicki, Kasprzak (R)
10. Hampel, Woffinden, Pedersen, Holder (F/d)
11. Iversen, Jonasson, Gollob, Jepsen Jensen
12. Doyle, Zagar, Janowski, Batchelor (F/d)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.