
A német speedway 2014-ben javuló tendenciát mutatott miután legjobbjuk, Martin Smolinski bemotorozta magát a világ elitjébe, s a szezonnyitó Új-zélandi Nagydíjat megnyerte. Ennek hatására több kis srác kezdett el motorozni, s év elején közös tréningeket is szerveztek Olaszországba. A Jawa gyár Smolinski mellé állása szintén hozzájárult a sikerhez, hiszen a újoncok többsége ezzel a típussal kezdi meg pályafutását.
Az "újkori" SGP szériában eddig hat darab versenyt rendeztek Németországban, az elsőt 1995-ben, melynek Abensberg adott otthont. A következő években mindig volt Német Nagydíj, hiszen 1996-ban Pockingban, 97-ben Landshutban, míg 98-ban ismét Pockingban rendezték a világbajnokság egy egy állomását. Majd egy rövidebb szünetet követően 3 év kihagyás után 2001-ben Berlinben csaptak össze a világ legjobbjai.
Hat év múlva 2007-ben, a gelsenkircheni Veltins Arénában rendezték meg az összecsapást, amely egyben a világbajnoki széria 100. versenye volt, s amely Andreas Jonsson sikerével ért véget. A svéd számára annyira emocionális, emlékezetes maradt a versenyt, hogy emiatt választotta magának a 100-as startszámot.
A következő évben szintén megrendezték volna Gelsenkirchenben a Német Nagydíjat, ám a stadion mellett kint tárolt salak elázott, emiatt nem tudtak normális pályát építeni a szervezők, így a viadalt a versenyzők biztonsága érdekében elhalasztották, majd Bygoszczban pótolták.
Jövőre ilyen nem fordulhat elő, hiszen a teterowi ovál egy rendes hétköznapi pálya, amit aktívan használnak. Idén Magosi Norbert is állt ott starthoz, az "Auerhahnpokal" elnevezésű nemzetközi egyéni versenyen. Azt a viadalt végül Antonio Lindback nyerte meg, míg Magosi Norbert a 11. helyen végzett, s utolsó futamában sajnos hatalmasat bukott.